• Naslovnica
  • Facebook
  • Kontakt
  • Marketing
  • Toliko razvikane zdrave namirnice, a mogu izazvati rak, pa čak i smrt

    Već znate kako nije dobro za vaš organizam da pojedete cijelu kutiju keksa. No, stručnjaci kažu i kako pretjerivanje s nekim hranjivijim namirnicama također može biti opasno po zdravlje.

    Objavljeno: 02.09.2014., 8.15h

    Naranče i rajčica

    Direktorica na Mount Sinai Gastrointestinal Motility Center at The Mount Sinai Hospital, Gina Sam, upozorava kako povećan unos kiselina iz naranči i rajčica može dovesti do pojave žgaravice i refluksne bolesti. Tijekom dužeg vremenskog razdoblja osoba može oboljeti i od takozvanog Barrettovog jednjaka pri čemu postoji povećani rizik za razvoj raka jednjaka. Gastroenterologinja savjetuje da se dnevno ne konzumiraju više od dva obroka koji sadrže ove namirnice. U potpunosti bi ih trebale izbjegavati osobe koje imaju simptome refluksa.

    Konzervirana tuna

    Pretjerana konzumacija tune može biti opasna jer je ta riba bogata živom stoga može doći do problema s vidom, oštećenjem sluha i govora, nedostatka koordinacije i mišićne slabosti. Sam kaže da ne bi trebalo jesti više od tri do pet konzervi tune tjedno ili tunu zamijeniti ribom koja sadrži manje žive.

    Voda

    Iako je dovoljan unos tekućine ključan za dobro zdravlje, previše unosa vode može dovesti do ‘trovanja’ vodom, kaže Alan R. Gaby, autor udžbenika Medicina prehrane. Ovo se događa kada se zbog ekstremno velike količine vode koja se konzumira izluči previše natrija iz tijela, što rezultira neuobičajeno niskom razinom natrija u krvi. Takvo stanje može utjecati na funkcioniranje mozga ili čak dovesti do smrti. Koliko biste vode morali popiti da se dovedete u takvu opasnost? Obično je to problem s kojim se susreću ultra maratonci ili ljudi koji se prisiljavaju piti više vode nego što im tijelo traži. Ali kako biste bili sigurni da ne pijete previše vode provjerite kakav vam je urin. Ako je cijelo vrijeme proziran, smanjite unos vode.

    Soja

    Soja je dobra za kolesterol i krvni tlak kada se konzumira u umjerenim količinama, no sprečava apsorpciju željeza u krvi. Prekomjeran unos može dovesti do anemije. Osim toga, soja sadrži estrogen poput izoflavona, a dugotrajna konzumacija velikih količina može potaknuti rast stanica raka maternice. Iako još nije točno utvrđeno kolika količina je kritična, stručnjaci preporučuju najviše dva obroka dnevno.

    Špinat

    Izvrstan je izvor proteina, vlakana te raznih vitamina i minerala. Bogat je i luteinom koji pomaže sprečavanje makularne degeneracije koja je čest uzrok gubitka vida i sljepoće. No, špinat je također bogat i oksalatom, spojem koji može dovesti do stvaranja bubrežnih kamenaca.

    Životinjski proteini iz nemasnog mesa

    Ako proteine unosite samo iz nemasnog mesa poput piletine ili bjelanjaka možda je vrijeme za izmjenu prehrane. Stručnjaci kažu da unos prevelike količine proteina životinjskog porijekla može biti opasan jer tijelo navodi da proizvodi hormon rasta. Taj hormon u velikim količinama potiče starenje tijela i povećava rizik od tumora. Štoviše istraživanje je pokazalo veći rizik od razvoja tumora i prerane smrti kod ljudi koji su do 20 posto dnevnog unosa kalorija dobivali iz proteina životinjskog porijekla. Jednostavno rješenje ovog problema? Pokušajte većinu svojih proteina uzimati iz biljka poput grahorica, orašastih plodova, sjemenki, cjelovitih žitarica.

    Izvor: danas.net.hr

    Ključne riječi
    ,
    Slušajte nas: Windows Media PlayerWinamp